Krátký výpad na nejbližší alpskou třítisícovku

Vyrazili jsme autem s Jirkou v pátek 4.5. navečer, dojeli kousek před Mikulov a tam v lesíku pod stanem přespali. Vorderer Gosausee, asi 940 m n. m. V sobotu ráno kolem osmé hodiny pokračujeme směr Wien, Linz, Bad Ischl a ve 3 odpoledne jsme konečně na místě (Vorderer Gosausee, asi 940 m n. m.). Přebalujeme batohy, dáváme pivko a asi za hodinu vyrážíme na ADAMEKHÜTTE (2196 m n. m.). Cesta zpočátku obchází jezero a stoupá jen mírně, konečně u Hinterer Gosausee se začíná prudčeji zvedat. Bohužel je touhle dobou ještě pod sněhem, naštěstí jsou zde místy čerstvé stopy nějakých našich předchůdců, jinak bychom to asi obtížně hledali. Měsíc je skoro v úplňku, takže čelovky vlastně nepotřebujeme. Stoupáme výš a výš, pomalu se stmívá a vychází měsíc. Je skoro v úplňku, takže čelovky vlastně nepotřebujeme. No a o půl 10 večer jsme konečně u cíle.

Chata zamčená včetně tzv. "winterraumu", přístupná je pouze malá předsíňka a v ní už jsou usalašeni dva Brňáci, v jejichž stopách jsme sem dorazili. Počasí super, lehce mrzlo, měl jsem sto chutí pojíst a vyrazit nahoru, protože předpověď počasí na další dny je zoufalá, a dole v údolí už jsou vidět mraky. Bohužel morálka není na výši a tak na pavlači stavíme stan a jdeme spát.

Ráno se samozřejmě budíme do deště se sněhem a mlhy - prostě depka. Pomalu se už smiřujeme s tím, že pojedeme domů, ale kolem poledne přestává pršet a Brňáci odcházejí do mlhy (viditelnost 20 metrů). Chvilku váháme, moc se nám to nezdá, ale pak vyrážíme v jejich stopách. Je to docela šílené, mam silný pocit, ze chodíme v kruzích, nicméně po 4 hodinách se ocitáme v sedle, bohužel ne v tom správném, ale už alespoň víme, kde jsme. Takže obcházíme MITTELSTEIN a konečně docházíme do správného sedla. Až sem je to po ledovci, dále po hřebeni na vrchol je ferrata (cca 200 výškových metrů, místy jsou lana pod sněhem a ledem). Pořád v mlze, ale naštěstí neprší a nefouká vítr. No a o půl 6 odpoledne konečně na vrcholu a v tu chvíli zafouká vítr, mraky a mlha se roztrhnou a my máme na půl hodiny parádní viditelnost. Tomu se říká štěstí. Za půl hodiny jak mávnutím kouzelného proutku opona padá a jsme zase v mlíku, a tak se po vlastních stopách vracíme na chatu. Na pavlači u chaty vedle našeho stanu mezitím přibyly dva nové stany, také zn. Beskyd, čili další Češi. Když si představím ty davy, které tady jsou v létě, jsem moc rád, že jsme si vybrali takový neatraktivní termín.

A vážně mám pocit, že existuje nějaký duch hor a ten byl k nám tentokrát nesmírně laskavý a štědrý, budiž mu za to díky.